Kolekcjonerzy mocnych wrażeń. Moda na dopalacze

Obok alkoholu i narkotyków do zagrożeń czyhających na współczesną młodzież w ostatnich kilku latach dołączyły tzw. dopalacze. Substancje niewiadomego pochodzenia, o nieokreślonych, lecz wyraźnie szkodliwych efektach działania. Uszkodzenia wątroby, mózgu, zaburzenia pracy serca to tylko część z nich. W ramach działań wychowawczych szkoła powinna uświadamiać uczniom, jak duże niebezpieczeństwo czai się w niepozornych „tabletkach imprezowych”.

Lekcję warto rozpocząć od krótkiej analizy tytułu filmu – co oznacza sformułowanie „Moda na dopalacze”? Dlaczego zachowania szkodliwe, niebezpieczne, wykraczające poza normę społeczną mogą w oczach rówieśników dodawać splendoru? Czy można je w jakiś sposób zastąpić? Czy nonszalancja względem własnego życia, w celu zaimponowania znajomym, to dobry kierunek rozwoju? Jakie może to przynieść pozytywne, a jakie negatywne skutki?

Film edukacyjny „Kolekcjonerzy mocnych wrażeń (Moda na dopalacze)” to świetny materiał dydaktyczny. Temat szkodliwych używek zostaje przedstawiony zarówno w kontekście społecznym, jak i medycznym, który w tym przypadku jest szczególnie istotny ze względu na brak wiedzy, co w danej pigułce się znajduje. Materiał filmowy został zrealizowany z dużą dbałością o dane merytoryczne, co dla nauczyciela rozmawiającego z klasą na temat, który może zdawać im się „atrakcyjny”, będzie miało szczególne znaczenie.

Poprzez wypowiedzi ekspertów z dziedzin psychiatrii, toksykologii oraz młodzieży, a nawet osoby, która próbowała stosować dopalacze, klasa ma szansę dowiedzieć się nie tylko, w jaki sposób używki te uszkadzają funkcjonowanie ciała i umysłu, ale także zrozumieć mechanizmy rynkowe związane z tą branżą.

Film, ze względu na aktualność tematu i sposób jego przedstawienia, może być także dobrym punktem wyjścia do rozmowy z rodzicami i opiekunami uczniów podczas wywiadówek. Rodzice oczekują od szkoły nie tylko edukacji dzieci, lecz także wsparcia wychowawczego, a takim będzie z pewnością rozmowa na temat zagrożeń uzależnieniami.

Reklama
Kolekcjonerzy mocnych wrażeń

Kolekcjonerzy mocnych wrażeń

20.00 zł
Koniec ludzkości

Koniec ludzkości

29.00 zł
Kolekcjonerzy mocnych wrażeń

Kolekcjonerzy mocnych wrażeń

20.00 zł
Kibice

Kibice

19.90 zł